Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lägerplats

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lägerplats

    En av de stora höjdpunkterna under en expedition brukar vara lägerlivet när vi vildcampar ute i bushen, bland dynerna eller i skogen, må det vara med utsikt över en sjö, från ett berg eller i en mysig dunge.

    Vi lagar mat över öppen eld eller steker, kokar eller grillar med gasolkök. Mat blir det av alla de sorter, från färsk grillad fisk vid vattnet, spett, helstekt till vegetarisk soppa eller köttgryta. Det blir ofta varierande komplexitet på maten, ibland tre-rätters med allt man kan tänka sig från ett lyxkök mitt ute i vildmarken till väldigt enkel soppa.

    Att leta lägerplats kan ofta vara en upplevelse i sig, och ofta hittar vi mycket av de oväntade upplevelserna när vi just letar sovplats. Ibland är det lätt, ibland svårt och ibland snubblar vi över verkliga pärlor. Vi kommer oftast fram till vår lägerplats innan mörket, ibland mitt på dagen, men också ibland mitt i natten, berorende på vad som hänt under dagen. Väl framme vid en bra plats ställer vi bilarna och tid finns ofta att göra exkursioner i omnejden till fots, bestiga ett litet berg, gå ner till vattnet och ta ett dopp, fota solnedgången eller vad vi hittar på.



    Click image for larger version

Name:	Fredrik-Arnell-20140415-1565.jpg
Views:	1
Size:	220.8 KB
ID:	707



    Click image for larger version

Name:	Fredrik-Arnell-20140415-1590.jpg
Views:	1
Size:	214.0 KB
ID:	708



    Click image for larger version

Name:	Fredrik-Arnell-20140412-0699.jpg
Views:	1
Size:	283.8 KB
ID:	705



    Click image for larger version

Name:	Fredrik-Arnell-20140416-1762.jpg
Views:	1
Size:	223.4 KB
ID:	709



    Click image for larger version

Name:	Fredrik-Arnell-20140412-0868.jpg
Views:	1
Size:	272.3 KB
ID:	706


    Arnell Expedition
    Vad blir nästa äventyr?
Working...
X